Byhaven Fredrikstad

Strategi, koncept och visuell identitet

 

Byhaven är en del av den nya urbana centrumstadsdelen Værste i Fredrikstad. Byhaven ger livskvalitet med det bästa av två världar – fantastiske utomhusområden och närhet til naturen. I samband med lansering av projektet, behövde de hjälp med att definiera koncept samt visuell identitet och samtidigt synas på marknaden så att så många bostäder som möjligt kunde hitta nya ägare.

Den visuella profilen är framtagen med hänsyn till att den måste innefatta flera försäljningsstadier och byggnationer över tid, samt träffa en relativt bred publik. Fastigheterna i det första försäljningsstadiet var såpass unika att de fick egna miniprofiler och namn som reflekterade deras säregna arkitektur.

 
 
 
 
 

Mer än 50% såldes vid säljstart!

Det har varit ett enormt intresse för att bo i Byhaven och över hälften av lägenheterna såldes direkt vid säljstart.

 

Samarbetspartners

3D-bilder: 3D Estate

Webbutveckling: Plyo

Gillar du det du ser?
Kontakta oss