Paulig Coffee

This Cup Counts

 

Svenskar älskar kaffe, och vi dricker massor av det. Men gissa vilka som slår oss? Finländarna, så klart.

Paulig_3.gif
Paulig_2.png
Paulig_1.gif
 

Så när den finska kaffeproducenten Paulig Coffee – med en varumärkeskännedom i Finland nästan jämförbar med IKEA i Sverige – skulle lansera sitt nya premiumkaffe på den oerhört mättade svenska kaffemarknaden, fick vi uppdraget att utveckla en kommunikationsstrategi, ett marknadsföringskoncept och att producera ett antal filmer och annonser för lanseringen.

Vi började med att gräva djupt i Pauligs kärnvärden och fann något mycket intressant: en sekellång historia av att göra skillnad i lokalsamhället, både där kaffet produceras och där det konsumeras. Den insikten gav oss en stabil grund att bygga det nya varumärket This Cup Counts på.

 

Istället för att fokusera på hur bönorna är rostade eller hur delikat kaffet är, lyfter This Cup Counts organisationer och eldsjälar som verkligen gör skillnad lokalt där de verkar och bor. Så här funkar det: För varje kilo This Cup Counts-kaffe som säljs donerar Paulig 20 kronor till olika ideella organisationer. Vilket ger alla som köper This Cup Counts en möjlighet att göra skillnad – bara genom att dricka en kopp kaffe.

 

This Cup Counts har bland annat stöttat Nattskiftet, Håll Sverige Rent och Tjejzonen, organisationer som verkligen påverkar sin lokala miljö på ett positivt sätt.

Gillar du det du ser?
Kontakta oss